
Практичний блок у вивченні освітнього компонента «Вступ до фаху» для здобувачів першого року навчання за освітньо-професійною програмою «Охорона праці» бакалаврського рівня вищої освіти доцентом кафедри підвищення кваліфікації та спеціалізованої підготовки у сфері цивільного захисту, гарантом освітньої програми, Оленою Шароватовою реалізується за допомогою інтерактивних методів навчання.
Зокрема, семінарське заняття «Етапи розвитку охорони праці як науки. Охорона праці у цифрах і фактах» проведене за допомогою імітаційно-рольової форми навчання «парламентські слухання», де здобувачі відтворюють формат реальних парламентських слухань, обговорюючи актуальну проблему.
Використання подібних педагогічних технологій (брейн-ринг, круглий стіл, аналіз ситуацій, мозковий штурм, робота в малих групах, фокус-дискусії) базується на активних методах навчання та сприяє розвитку у здобувачів критичного мислення, уміння аргументувати, слухати опонента, брати участь у дискусії та приймати колективні рішення. Поряд із набуттям фахових знань, результатом подібних занять є розвиток комунікативних компетентностей, формування громадянської свідомості та правової культури, вироблення навичок аргументованого захисту позиції, розвиток умінь працювати в команді, співпрацювати та шукати компроміси.
Активно взаємодіючи, здобувачі набувають досвіду і культури публічного виступу, виробляється навичка структурувати інформацію та презентувати її. Завдяки наближенню процесу до реальних життєвих практик, уявленню себе у форматі цілком можливої майбутньої реальності, не менш важливим є підвищення мотивації першокурсників до навчання. Відтак, набуті «м’які» навички - комунікабельність, емпатія, лідерство, адаптивність, креативність, які допомагають ефективно взаємодіяти з іншими людьми і вирішувати завдання, - сприятимуть кар’єрному зростанню учасників таких занять незалежно від специфіки і особливостей обраного фаху.
Олена Шароватова,
гарант освітньо-професійної програми «Охорона праці»
першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

