Формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти відбувається через вільний вибір навчальних дисциплін. Здобувач має право формувати індивідуальну освітню траєкторію з урахуванням власного творчого потенціалу, особистісного росту та своїх професійних інтересів і здійснювати свідомий вибір освітніх компонентів. Результати формування здобувачами вищої освіти вибіркової складової навчання засвідчують їхню зацікавленість у запропонованих дисциплінах.
Куратори навчальних груп здобувачів освітньо-професійних програм «Охорона праці» бакалаврського і магістерського освітніх ступенів напередодні наступних семестрів навчання під час кураторських годин поінформували їх про Порядок формування індивідуальної освітньої траєкторії, що регламентується Положенням про організацію освітнього процесу в НУЦЗ України, особливості самостійного обрання вибіркових дисциплін з переліку, представленого на веб-сторінках кафедри охорони праці та техногенно-екологічної безпеки та Університету.
Було наголошено, що здобувач вищої освіти несе персональну відповідальність за своєчасне формування індивідуального плану та зміст його вибіркової частини і зобов’язаний виконати завдання освітньої програми в повному обсязі робочого навчального плану з урахуванням вибіркових освітніх компонентів. Усі навчальні дисципліни, внесені здобувачем вищої освіти до свого індивідуального плану, є обов’язковими для вивчення. Якщо здобувач не відвідуватиме заняття з навчальної дисципліни, яка є в його індивідуальному плані, він матиме академічну заборгованість.
Поряд із цим гаранти освітніх програм також довели здобувачам інформацію про гнучку організацію навчання, програми академічної мобільності та можливості набуття додаткових навичок у неформальній освіті.
Таким чином, обрання певних компонентів освітньої програми та, відповідно, участь у формуванні власного індивідуального навчального плану забезпечує реалізацію академічної свободи здобувачів вищої освіти і фахово орієнтованої відповідальності за здійснений у змісті навчання вибір за освітньо-професійними програмами «Охорона праці» бакалаврського і магістерського освітніх ступенів.
Гаранти освітніх програм «Охорона праці»
Олена Шароватова, Богдан Цимбал