У період з 28.11.2022 р. по 11.12.2022 р. відповідно до навчального плану здобувач вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня Юрій ДІДОВЕЦЬ (ад’юнкт 3-го року денної форми навчання, спеціаліст цивільного захисту, майор служби цивільного захисту), який навчається за освітньо-науковою програмою «Техногенно-екологічна безпека» за спеціальністю 183 «Технології захисту навколишнього середовища» у галузі знань 18 «Виробництво та технології» опановував освітній компонент ОПН ОК 06 «Педагогічна практика», обсягом 3 кредити ЄКТС.
Проходження практики здійснювалось на базі кафедри прикладної механіки та технологій захист навколишнього середовища факультету техногенно-екологічної безпеки Національного університету цивільного захисту України ДСНС України відповідно до робочої програми та силабуса цього освітнього компонента.
Керівником практики є доцент кафедри, д.т.н., доцент Олександр КОНДРАТЕНКО.
План проходження педагогічної практики передбачав:
- прибуття до місця практики;
- проходження інструктажу з охорони праці та техніки безпеки;
- ознайомлення з нормативно-правовим забезпеченням освітнього процесу;
- ознайомлення з елементами документообігу освітнього процесу;
- ознайомлення та практична апробація навчальної роботи науково-педагогічного працівника (розділ 1 звіту);
- ознайомлення та практична апробація методичної роботи науково-педагогічного працівника (розділ 2 звіту);
- ознайомлення та практична апробація наукової роботи науково-педагогічного працівника (розділ 3 звіту);
- ознайомлення та практична апробація організаційної роботи науково-педагогічного працівника (розділ 4 звіту);
- оформлення звіту про проходження практики;
- складання тестового контролю знань з педагогічної практики у системі онлайн-тестування OpenTest2.0;
- підготовка мультимедійної презентації;
- захист результатів проходження практики.
Слід зазначити, що при здійсненні освітньої діяльності у межах завдань плану педагогічної практики враховано особливості такої діяльності у закладі вищої освіти IV рівня акредитації із специфічними умовами навчання.
За розділом 1 звіту про проходження педагогічної практики «Навчальна робота НПП» практикантом здійснено:
– відвідування 1 лекційного та 1 практичного заняття з дисципліни «Системного підходу до виявлення джерел екологічної небезпеки» у магістрантів групи МТЗНС-22-513;
– проведення 1 практичного заняття з дисципліни «Системний підхід до виявлення джерел екологічної небезпеки» у магістрантів групи МТЗНС-22-513;
– заповнення Журналу обліку взаємних і контрольних відвідувань занять науково-педагогічних працівників кафедри;
– заповнення Індивідуального плану роботи науково-педагогічного працівника.
За розділом 2 звіту про проходження педагогічної практики «Методична робота НПП» практикантом здійснено:
– підготовку до проведення занять за розкладом;
– розробка матеріалів 2 лекційних занять (на 2 та 4 години відповідно) з дисципліни «Технології утилізації небезпечних відходів» на тему «Лекція № 2. Тема 1.2. Системи поводження з небезпечними відходами в умовах України» (2 академічні години) та «Лекція № 6. Тема 2.1. Технології механічного перероблення відходів » (4 академічні години);
– відвідування засідання кафедри;
– підвищив кваліфікацію згідно до рекомендацій основного роботодавця (ДСНС України) та Групи сприяння академічній доброчесності НУЦЗ України – пройшов курс на онлайн-платформі «Prometheus» на тему «Академічна доброчесність для викладачів» (обсяг 2,0 кредити ЄКТС) та отримав відповідний сертифікат (що є також елементом інформальної освіти).
За розділом 3 звіту про проходження педагогічної практики «Наукова робота НПП» практикантом здійснено:
– публікацію тез 2 доповідей на науково-практичній конференції всеукраїнського рівня:
1) Захист компонентів довкілля при надзвичайних ситуаціях / В.А. Андронов, Ю.Ю. Дідовець // Проблеми техногенно-екологічної безпеки в сфері цивільного захисту: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (08–09 грудня 2022 р., НУЦЗУ, Харків). – Х.: НУЦЗУ, 2022. – С. 218–221;
2) Актуальні питання розробки та впровадження технології рекультивації земель місць знешкодження боєприпасів / В.М. Бабакін, О.В. Кобзев, Ю.Ю. Дідовець // Проблеми техногенно-екологічної безпеки в сфері цивільного захисту: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (08–09 грудня 2022 р., НУЦЗУ, Харків). – Х.: НУЦЗУ, 2022. – С. 93–95;
– публікацію 1 статті у періодичному виданні категорії «Б» з переліку фахових видань МОН України:
1) Вдосконалений критерій в методі оцінювання рівня безпеки процесу рекультивації земель місць знешкодження та знищення боєприпасів / В.А. Андронов, Ю.Ю. Дідовець, В.Ю. Колосков, Г.М. Колоскова, А. Джінаду // Technogenic and ecological safety. – 2022. – № 12(2/2022). – С. 43–50;
– відповідну частину досліджень за виконуваною НДР у якості відповідального виконавця:
1) «Розробка технології рекультивації земель місць знешкодження боєприпасів», номер держреєстрації № 0121U000001 (термін досліджень: 01.2021 – 12.2023 рр.);
– особисту участь у пленарному засіданні Всеукраїнської науково-практичної конференції «Проблеми техногенно-екологічної безпеки в сфері цивільного захисту» (08-09 грудня 2022 р., НУЦЗ України ДСНС України) з доповіддю.
За розділом 4 звіту про проходження педагогічної практики «Організаційна робота НПП» практикантом здійснено:
– державно-правове інформування на тему «21 листопада – День гідності та свободи» у курсантських підрозділах факультету пожежної безпеки НУЦЗ України;
– роботу секретаря секції 1 «Системи управління екологічною безпекою» Всеукраїнської науково-практичної конференції «Проблеми техногенно-екологічної безпеки в сфері цивільного захисту» (08-09 грудня 2022 р., НУЦЗ України ДСНС України).
Практикантом успішно складено тестового контролю знань з педагогічної практики у системі онлайн-тестування OpenTest2.0 на оцінку «добре».
Захист результатів проходження педагогічної практики відбувався у дистанційному форматі відеоконференції у за стосунку Zoom у формі доповіді-звіту із застосуванням мультимедійної презентації, до комісії увійшли:
– завідувач кафедри, к.т.н., доцент Володимир КОЛОСКОВ;
– викладач кафедри, д.ю.н., доцент Вадим БАБАКІН;
– старший викладач кафедри, к.т.н., доцент Стелла ГОРНОСТАЛЬ.
Рішенням комісії роботу здобувача під час проходження педагогічної практики визнано задовільною, рівень знань здобувача оцінено за 100-бальною системою у 75 балів (оцінка 4С).